Odżywki rekomendowane dla piłkarzy – Które witaminy są najlepsze dla piłkarzy?

Witaminy dla piłkarzy oraz odżywki to wbrew pozorom bardzo rozległy wątek, na który składa się cała gama produktów wspomagających. Wielu sportowców, w tym piłkarzy, stosuje je ze względu na potrzebę uzupełnienia niedoborów minerałów i pierwiastków. Na rynku pojawia się z dnia na dzień coraz więcej. Jakie witaminy do swojej diety powinni włączyć piłkarze i inne osoby aktywne fizycznie? Dlaczego jest to tak ważny element sportowej rutyny?

Odżywki i witaminy rekomendowane dla piłkarzy

Zapotrzebowanie na minerały i witaminy u sportowców dostarczane z zewnątrz jest zależne od wielu czynników. Wszyscy sportowcy powinni zwrócić uwagę nie tylko na zawartość makrosładników w swojej diecie, ale także na ilość mikroelementów, które wraz z nimi przyjmują. Aby suplementacja była skuteczna, trzeba wiedzieć czego brakuje w organizmie. Warto zatem byłoby przejść się na badania i zbadać poziom poszczególnych elementów. Niektóre niedobory można wykryć samemu. Na ten przykład, spożywając mało ryb, będziemy potrzebować kwasów tłuszczowych omega-3 w kapsułkach. Jeśli nie jemy produktów bogatych w magnez takich jak kasze, bo wybraliśmy dietę niskowęglowodanową, zaleca się magnez w połączeniu z witaminą B6.

Nie zapominajmy o witaminie C, która jest naturalnym i doskonałym antyoksydantem. Prawie każdemu, nie tylko piłkarzowi, w okresie zimowym można polecić witaminę D3 + K2, co często przyczynia się do poprawy nastroju w tym okresie. Poza witaminami i minerałami, mamy też odżywki dla piłkarzy. Tutaj najlepiej sprawdzą się te wzmacniające wytrzymałość i wydolność tlenową. Z najpopularniejszych warto wybrać kofeinę, l-argininę, ekstrakt z żeń-szenia koreańskiego i l-tyrozynę. W celu uzupełnienia diety o białko wysokiej jakości, możemy skorzystać z odżywek białkowych w postaci izolatu białka bądź serwatki.

Najlepszy cynk w tabletkach jest dostępny na stronie cheers.com.pl

You may also like...

Dodaj komentarz